tirsdag 27. august 2013

Ned på kne.





Å knele ned, eller legge seg flat, kan selvfølgelig være et uttrykk for underkastelse. Men, det kan også bety å vise ydmykhet, for eksempel for rester av forholdsvis uberørt natur. Enda et mulig utbytte av å innta en mer horisontal stilling er jo at jeg kan "se verden i et nytt perspektiv". Jeg ser kanskje ikke noe revolusjonerende nytt, men jeg ser noe annet enn hvis jeg står og ser ned.

Mosegrodde steiner i myrlendt terreng oppe i fjellskogen kan, hvis jeg kommer tett nok innpå, fremstå som små fargerike kunstverk. Det dominerende innslaget av brunsjatteringer er vel antagelig en indikasjon om høyt jerninnhold.

Lyng, bær og blomster er også fine å betrakte liggende på magen.



































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

chaplin@live.no