fredag 18. juli 2014

Gatefoto.



Gatefoto.



Har nevnt før at gatefoto er en sjanger jeg finner spennende og utfordrende og som jeg vil presentere noen bilder fra inn i mellom.

Gatefoto for meg er en måte å ta reisebilder på som er annerledes enn å bare fotografere "turistklisje'er". Det handler om å prøve å få vist fram noe særpreg ved stedet jeg besøker, noe av folkelivet, situasjoner, arkitektur, alt slik jeg subjektivt oppfatter det. Det er en balansegang mellom ikke å plage folk med å vifte med kamera opp i fjeset på dem og det å allikevel være litt "freidig", uten å krenke eller henge ut folk. Oftest går det bra, særlig hvis man på en hyggelig måte gir signaler eller spør om det er ok å ta bilde av dem.

Bildene under er fra Bergamo i Italia.






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

chaplin@live.no